Med tanke på det kommende valg til kommunalbestyrelsen kan
det være interessant at huske hvem der ubetinget støttede og hvem der modarbejdede
forslaget om fartdæmpning af Kohavevej.
(TMU=Teknik- og Miljøudvalget) |
Støttede forslaget: |
Vibeke Peschardt (B) TMU
Ann Sofie Orth (C) TMU
Jørgen Nørgaard (C) TMU
Hanne Gerner (C)
Birgitte Schjerning Povlsen (C)
Tobias Bøggild (-) |
Modarbejdede forslaget: |
Knud Schultz (V) TMU
Anne-Marie Wivel (V) TMU
Birgit Tystrup (V) TMU
Erik Fabrin (V)
Inge Dahl-Sørensen (V)
Erik Mollerup (V)
Lisbet Riis (A) TMU
Birgitte Hamborg (A)
Jens Bruhn (A) |
|
Pressemeddelelse fra de
konservative: |
"Det Konservative Folkeparti støtter forslaget om at
lave sideheller på Kohavevej, så farten kommer ned på de lovmæssige 50 km/t",
siger Ann Sofie Orth, konservativt medlem af Søllerød kommunes tekniske udvalg.
"Vi betragter sagen som et ganske særligt problem. Der er et markant krav i
lokalområdet for at få denne fartdæmpning", siger Ann Sofie Orth og fortsætter:
"Vi finder, at de sideheller, der skal laves, er udtryk for en god afvejning mellem
på den ene side sikkerheden på vejen og på den anden side trafikafviklingen. Løsningen
er udtryk for, at vi anerkender dét lokale problem, men at vi samtidig bruger den
mindst indgribende foranstaltning, i
modsætning til f.eks. bump. Vi håber, at saneringen af Kohavevej vil medvirke til, at
forældre i området ikke vil være nervøse for at sende deres børn ud i
trafikken."
Torsdag den 31. maj 2001
|
|
Beboermøde |
Beboerne på Kohavevej holdt møde d. 18. juni med 25-30 deltagere. På
mødet blev forslaget til forbedring af forholdene på Kohavevej gennemgået og
debatteret. Der var tilfredshed med at der er ved at ske noget. Trørød
Grundejerforenings og Grundejerforeningen Ellekrogen's arbejde for sagen igennem en
årrække blev påskønnet. Mange fortalte om farlige og ubehagelige situationer på vejen
og om egne erfaringer med at gøre politikere, myndigheder og offentligheden opmærksomme
på problemerne. Under mødet fremkom mange forslag til forbedring af forholdene ved vejen
og aktiviteter der kan skabe opmærksomhed om sagen. Der blev taget skridt til at lave en
forening. Der var opbakning til at forsætte arbejdet med at skabe rimelige forhold for
vejens brugere og beboere. |
|